2012. november 3., szombat

Kilófaló kenyér receptje

Gyorsan elkészíthető, és tényleg minimális munkát igényel, pedig nekünk kenyérsütőnk sincs :) Igaza volt az egyik visszatérő vásárlónknak, aki lelkesen mesélte, hogy még a férjénél is nagy sikert aratott ez az alacsony szénhidráttartalmú kenyér. Nálunk is hamar elfogyott...



Hozzávalók egy kis veknihez:

300 gr Kilófaló lisztkeverék kenyérhez
1-1,5 tk Himaláya só
1 tk fruktóz vagy cukor
4 ek hidegen sajtolt olaj
1,5-2 dl langyos víz
20-25 g friss élesztő
1 csipet aszkorbinsav (C-vitamint összetörtem)- el is hagyható
Kenyérre szórható magvak (napraforgó, lenmag, tökmag stb.)

Kimértem a lisztet, lyukat fúrtam a közepébe, és ide öntöttem a víz felét. Beleszórtam a cukrot, sót, aszkorbinsavat, és elmorzsoltam benne az élesztőt. Elkezdtem szépen összegyúrni. Folyamatosan hozzáadtam az olajat, majd annyi vizet még, hogy jól formázható, nem ragacsos, hanem kellően ruganyos tésztát kapjak.

Mikor összeállt a kenyértészta, megszórtam a tetejét liszttel, letakartam a tálat, és langyos sütőben kelesztettem kb 50-60 percet (a sütő aljába kis tálkában vizet is tettem be).

Ekkor újra jól kipuffogtattam a tésztát, veknivé formáltam. Kibéleltem sütőpaparral egy kisebb sütőformát, és beletettem a veknit. Bevagdaltam a tetejét, és megszórtam magvakkal.

Újra pihentettem a sütőben 50 percet.

Végül 180 fokon megsütöttem kb. 40 perc alatt. A sütés során, mikor elkezdett a kérge is sülni, bespricceltem vízzel, hogy színt kapjon. Fontos, hogy a sütés alatt is maradjon a tálka víz a sütőben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése