2012. november 11., vasárnap

Könnyű, gyors pizzatészta durumlisztből

Ma pizzát rendeltek a gyerekek, pontosabban a lányom. 1 kg lisztből készült, és némiképp aggódtam, hogy kissé sok lesz. Végül csak két piciny szelet maradt, amit gyorsan lefagyasztottam vészhelyzetre :)
A tészta receptjét már korábban kinéztem magunknak (forrás:Pizzatészta alaprecept), aztán az itthoni alapanyagok mentén variáltam egy kissé.

Hozzávalók:

1 db élesztő (friss)
1 ek cukor
1 kg liszt (én ezt úgy oldottam meg, hogy kb. 800 gr durum lisztet és 200 gr teljes kiőrlésű búzalisztet használtam)
5 dl langyos víz
4 ek hidegen sajtolt olaj (most épp lenmagolaj)
/2 tojás (ez durum tésztliszt használatakor elhagyható)/

Az összeállítás nagyon egyszerű: a liszt kivételével mindent egy nagy tálba raktam (élesztőt elmorzsoltam), és habverővel szépen összedolgoztam. Ezután lassan hozzáadagoltam a liszteket és kézzel összegyúrtam. Addig gyúrtam, míg a tészta el nem vált az edény falától.

Letakartam tiszta konyharuhával, és 30 percet kelesztettem. Nagyon szép, ruganyos tésztaalap lett belőle. Utána 5 gombócra szedtem szét, és vékonyra kihúztam őket. Sütőpapírral fedett tepsibe kerültek és ment rá a feltét (darált húsos-paradicsomos-sajtos/ kolbászos-paradicsomos-sajtos/tejfölös-fokhagymás).
Nálunk villanysütőben 200 fok körül megsült 25 perc alatt.

Azt hiszem, hogy mindenképpen maradunk a duruml tésztalisztnél, ha pizzázni akarunk :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése