2013. január 5., szombat

Káposztás-mungóbabos lepénykék

A klasszikus zöldséglepényke az itthon talált maradékokból :)

A mungóbabot még kevéssé ismerik, pedig kiváló fehérjeforrás, vastartalma jelentős, valamint B- és C-vitamint is tartalmaz. Sötétzöld színű, többnyire hántolatlan formában kapható a bioboltokban.

Nagyon kellemes, gyerekbarát ízvilága van: édeskés, kissé a zöldborsóhoz hasonló ízű. Érdemes levesben vagy pástétomként is kipróbálni, és nagyon népszerű csíráztatva is.
                                 

Hozzávalók:
Kb. 200 gr mungóbab (vagy amennyi épp van)
1/4 cikk káposzta
3 fokhagyma
2 tk Himaláya só
1 ek sörélesztőpehely
2 tojás
2 ek hidegen sajtolt szójaolaj
4-5 ek víz

A mungóbabot előző éjszaka jó sok vízzel (bőven lepje el, mert felszívják magukat a szemek!) beáztattam. A káposztát és a fokhagymákat feldaraboltam. Egy mély edénybe tettem a mungóbabot, a felcsíkozott káposztát, a fokhagymát, ráütöttem 2 db tojást, sóztam, óvatosan borsoztam. Kapott még némi szójaolajat (bármilyen hidegen sajtolt olaj megteszi), némi sörélesztőpelyhet, és pár evőkanál vizet, hogy ne legyen túl sűrű a massza.

Botmixerrel pépesítettem.

Egy serpenyőbe kevés olajat tettem, felforrósítottam, majd evőkenállal lepénykéket szaggattam bele. A lepényeket kissé lelapítottam sütés közben. Amikor megszilárdult a sütött oldal (villával óvatosan ellenőrizheted sütés közben), egy sütőlapáttal megfordítottam, és újabb pár perc sütés után kész is lettek.

Feltétnek, de magában is kiváló. Kerülhet mellé pár jóféle mártogatós. Konzervatív vonalnak (pl. férjeknek), sima tejfölös borogatással is kiváló:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése