2013. június 1., szombat

Bodzaszörp természetes édesítőszerekkel, tartósítószer nélkül

Az udvaron álldogáló bodzafáról hajlamos vagyok megfeledkezni, és most is épp hogy elcsíptem néhány tányérnyi virágot a régóta ígért bodzaszörphöz. Mivel én nem szívesen iszom a hagyományos cukros szörpöket, így most kivételesen egy kevésbé édes, de valamivel egészségesebb verziót készítettem el.

Ehhez szedtem egy halomnyi bodzavirágot (kb. 30 db-ot-persze minél több, annál jobb), egy kicsit lemostam őket, kiráztam a felesleges pókokat és bogárkákat. Felforraltam kb. 5 l vizet, melyben feloldottam 500 gr fruktózt és 500 gr nyírfacukrot. Mikor kihűlt a víz, belekevertem 2 ek citromsavat.
Egy 5 literes befőttes üvegbe rétegezve leraktam a bodzavirágokat citromkarikákkal. Ehhez 3 db nagy citromot karikáztam fel.

Végül fa lapocskákkal leszorítottam az egészet, és lefedtem az üveget. 3 napig áztattam a matériát.

Ekkor kiforráztam néhány üveget és kupakot, és szintén forró vízzel átmostam egy tölcsért és egy szűrőt is.  A levet egy merőkanál segítségével belekanalaztam a szűrőn át az üvegekbe, hogy tiszta legyen a szörp.
Végül kibéleltem újságpapírral egy nagy lábost, beleállítottam az üvegeket, a nyakukig feltöltöttem vízzel, és óvatosan felforraltam őket. Ezután rohantak a dunsztba (ez nálam egy retro hűtőtáska törölközőkkel kibélelve), és már a polcon várják végzetes elfogyasztásukat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése