2014. szeptember 22., hétfő

Kölesfelfújt (avagy süti helyett valami finomat)

150 g hántolt köles
4,5 dl rizstej (kifejezetten jó hozzá a  vaníliás változat)
6 tojás
Késhegynyi vanílipor, vagy egy vaníliarúd kikapart belseje
Vaj (tejmentes verzióban: Alsan vagy Biopont margarin)
Stevia vagy xilit ízlés szerint (Én 1/2 tk-nal tettem a Negyedannyi Ugyanannyi cukorhelyettesítőből hozzá)

Lekvár vagy kakaópor (nálunk Biopontos kakaópor xilttel összedarálva)

A kölest kimérem, és alaposan átmosom. Felteszem főni a rizstejjel és a vaníliával. Amikor már majdnem kész, elzárom alatta a gázt, és hagyom, hogy a kölesszemek magukba szívják a rizstejet.

Közben előmelegítem a sütőt 180 fokra.

A tojások sárgáját kikeverem az édesítővel, a fehérjét kemény habbá verem.

Először a tojássárgákat keverem a kölesmasszához, majd óvatosan-hogy a hab ne törjön meg-, fehérjehabot is beleforgatom.

Egy magasabb falú sütőedény kikenek vajjal (vagy bio margarinnal), és beleöntöm a kölesmasszát.

30 percet sütöttem, majd kockára vágtuk, és ki-ki kedve szerint ette. Én cukormentes szilvalekvárral, a gyerekek kakaóval és baracklekvárral :)

Ez volt az első alkalom, hogy a lányom kölest evett. Köretként soha nem nyúlt hozzá :D

Glutén -és tejmentes étel. Amennyiben tojáspótlót használsz, tojásmentes is lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése