2015. november 12., csütörtök

Ma elvesztettem a szüzességem a konyhában

...már, ami a fekete retekkel való kapcsolatomat illeti. Minden ősszel szemezgettem vele a zöldségesnél, de volt valami megmagyarázhatatlan idegenkedés tőle.

Arra emlékszem, hogy sokszor hallottam a fekete retekről mint kiváló gyógyírról: a fekete retek csepp fontos darabja az epeproblémákkal küszködők házi patikájának. És nátha, köhögés esetén, de méregtelenítőként is szuperkaja: megskalpolod (nem kell megpucolni), kikanalazod a belsejét, és megtöltöd mézzel. Mehet hideg helyre.

Aztán minden nap eszel ebből a szirupból egy kanálkával, majd újratöltöd. Egészen addig mehet az újratöltés, még meg nem puhul a retek. Ősszel-télen kiválóan karban tart.

No, de a mai ebéd.

Tulajdonképpen olyan volt, mint amikor veszel egy kandallót, és hozzáigazítod a házat. Vettem Zsoltnál egy nagyobbacska fekete retket, és főztem hozzá ebédet.

Először is tonhalpogácsák készültek-írd és mondd- 30 perc alatt:

2 tonhal konzerv (natúr, semmi ízesítés)
1 nagy csokor petrezselyem
2 gerezd fokhagyma
2 szál újhagyma
só, bors
3 ek zabliszt
1 ek útifűmaghéj
2 ek víz

Azt hiszem, valaha Stahl Jucinál olvastam ezt a receptet, de folyton variálom benne a cuccokat.
Tulajdonképpen a liszt és az útifűmaghéj kivételével mindent belepakoltam a turmixgépbe, és teljesen simára turmixoltam.

Kiöntöttem egy tálba, és hozzákevertem a lisztet és az útifűmaghéjat is.

Forró, olajban (hidegen sajtolt napraforgóolaj) sütöttem ki az apró kis pogácsákat, mellé bulgur készült. És:



Joghurtos fekete retek saláta

1 fekete retek
3 ek joghurt
1 ek majonéz
1 szál újhagyma
só, bors
Egy kis csíra díszítésnek (de ha épp nincs, enélkül is kiváló)

A fekete retket megpucoltam, és apró lyukú reszelőn lereszeltem. Az újhagymát apró szeletekre vágtam, hozzákevertem. Joghurtos-majonézes öntettel kevertem össze, majd sóztam, borsoztam. A tetejére lucerna csírát tettem.
Isteni! Az íze a retek és a karalábé között pozicionálható.
Férj közölte, hogy ilyet máskor is szeretne enni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése