2016. január 15., péntek

Fűszeres csicseriborsó ragu

Nagyon ritkán csinálok csicseriborsót, de ha használom, akkor sokszor valamilyen ragut dobok össze belőle.
A csicseriborsónál fontos, hogy egy éjszakát beáztasd, így ha kevés időd van, akkor válassz inkább konzervet! A főzést gyorsíthatja, ha egy késhegynyi szódabikarbónát teszel a főzővizébe.

Hogy milyen íze van a csicseriborsónak? Édeskés, kissé diós beütéssel. Nagyon jól megy hozzá a római kömény, fahéj, gyömbér, koriander.

Magas folsav tartalma miatt (és persze jelentős rosttartalma miatt) kifejezetten ajánlott kismamáknak fogyasztani, fehérjetartalma miatt a sportolók számára is erősen javasolt a fogyasztása.

A fűszeres ragu így készült nálunk:

Hozzávalók

koriander
őrölt gyömbér
fahéj

kb. 200 g darált hús
2 szál újhagyma
100 g csicseriborsó
1 vörösbab konzerv
1 hámozott paradicsom konzerv
vegamix az alapléhez

A fűszereket ízlés szerint használd! Elég markáns ízűek, így óvatosan keverd őket!

Nálunk a gyerekek nem rajonganak az erős fűszerezésért, így 1 tk koriandert, 1 mk fahéjat és egy nagyobb késhegynyi gyömbérport kevertem össze fűszermozsárban, de bátran emeld a mennyiséget, ha szereted a fűszeres ízeket!

Felkarikáztam az újhagymákat, és olívaolajon megpároltam, majd rádobtam a fűszereket, ezzel is kevergettem egy percig. Erre került a húst, amit megpirítottam, majd sóztam.

Ekkor került a hús mellé a paradicsom majd a csicseriborsó. Kevés vegamixes vízzel (vagy ha van alapleved, az is szuper) felöntöttem. Lassú tűzön főztem, míg meg nem puhult a csicseri benne. Végül felturbóztam egy vörösbab konzervvel is.

Tálalás előtt szórd meg petrezselyemmel!

Barnarizs került mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése