2016. október 27., csütörtök

Sült kolbász tepsis csicsókával


Meg vagyok őrülve október végétől a disznótoros kajákért: hurka és kolbász jöhet minden mennyiségben. meg persze párolt lila káposzta, ami elengedhetetlen kelléke ezeknek a kajáknak.

Egy dolgot nem szeretek: a megcsömörlésig adagolt krumplit, ami ilyenkor a tányérra kerül(ne). A krumpli sajnos egyébként is félig-meddig tiltólistás étek még a II-es cukorbetegeknél is. Jómagam szinte soha nem fogyasztom püréként: vagy héjában egészben főzöm meg, vagy 2-3 nagyobb darabban sütöm a sütőben egy kis olívaolajjal. Így nem nyomja a plafonig a vércukorszintet.

A mostani disznólkodás mellé azonban nem krumpli került, hanem a férjem egyik kedvence, a csicsóka.


Érdekes, hogy régen milyen gyakran használták ezt a gumós zöldséget. Sok idős emberben azonban manapság rossz érzéseket kelt, mert a szegényebb időszakokra emlékezteti őket, amikor sok csicsókát kellett enni.

Merthogy a csicsóka nem túl igényes növény. Ha bekerül a kertbe, onnantól aztán azzal kell inkább törődni, hogy ne terítsen be mindent. Nincsenek nagy igényei.

Amiért érdemes krumpli helyettesítőként használni, az a magas 14-16%-os inulintartalma, ami a cukorbetegnek rendkívül hasznos.

Ez ugyanis szinte emésztetlenül halad át a szervezeten, így a vércukorszintet sem dobja meg. 

Sokan félnek az ízétől, pedig sokkal karakteresebb és finomabb a burgonyánál. Nem is értem, miért ragaszkodnak annyira a krumplihoz sokan, pedig a csicsóka jóval többet tud és jóval hasznosabb is lenne a tányéron.

Ízét tekintve édeskés, a burgonya, a retek és a karalábé ízvilágához hasonló, de  jóval szolidabb kivitelben.

Tepsis köretként pedig számtalan zöldséggel kombinálható.

Én most így készítettem el:

Hozzávalók

6 db közepes csicsóka
2 szál nagyobb sárgarépa
parajdi só (EZT használtam)
rozmaring
ízlés szerint zöldfűszerek
olívaolaj (EZT használtam)

A csicsókákat és a répákat jól lecsutakoltam és meghámoztam, majd nagyobb darabokra vágtam.

Beleborítottam őket egy nagyobb tepsibe, majd olívaolajjal, parajdi sóval és zöldfűszerekkel összekevertem.

A tetejére dobtam 4 kisebb kolbászt, és előmelegített sütőbe toltam.

40 perc alatt kész, 3-4 embernek elegendő adag.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése