2017. november 23., csütörtök

Almás-rozmaringos csirkesaláta


Ezt a kaját különösen a ráérős vasárnapi csirke-ebédek után jó összedobni, amikor ott figyel még a hűtőben egy kis maradék husi.

És őszintén! Nincs annál szarabb érzés, mint amikor hétfő reggel már azon agyalsz, mit is főzzél megint.

Ennek a salátának a receptjét Zsuzsi blogjából vettem, de a diót kihagytam belőle, mert a család egy része allergiás rá. Pedig nagyon jó kiegészítője lehet ennek az ételnek.

Mivel a párom most jobban odafigyel a súlyára, így a sajtnak is mennie kellett belőle, de ti nyugodtan tuningoljátok fel reszelt sajttal, ha nem kell a kilókkal küzdenetek. (halkan jegyzem meg: a trappista sajt sajnos nem tartozik a diétás ételek közé). 

Hozzávalók:

500 g csirkemellfilé (lehet maradék is)
kevés kókuszzsír
4-5 szál újhagyma felkarikázva
200 g paradicsom
200 g uborka
200 g alma (nem pucoltam meg)
150 g joghurt
150 g tejföl 
fejenként egy marok száraz durumtészta
só, bors, bazsalikom, rozmaring, citrom, kevés eritrit
magvak szóráshoz (nálam szezámmag)

Én csak előkaptam a maradék csirkemellfilét (sült csirke) és kis falatokra felkockáztam. A kókuszzsíron megfuttattam a karikára vágott újhagymát, rádobtam a csirkét, kapott még egy kis sót és borsot, és miután elzártam a gázt, egy kevés rozmaringot is.

Közben feltettem a tésztát főni, és a kaja nyulas részét (a salátát) is összevágtam. A zöldségekre a joghurtból, tejfölből, citromléből valamint egy kevés eritritből kikevertem az öntetet. Mikor kihűlt a tészta, összekevertem a zöldséges-almás keverékkel és összeismertettem őket az öntettel is. Bazsalikommal fejeztem be a fűszerezést és tálalás előtt egy kis szezámmagot is kaptak. Ez utóbbit inkább pirítsátok meg, sokkal finomabb. Nálunk már nem volt rá idő, mert a család már őrjöngött az éhségtől.


Az illusztrációval ellentétben kockára vágjátok az uborkát! Nálam a fele uborka le lett gyalulva, mire észbe kaptam, hogy nem uborkasaláta lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése